donderdag 7 augustus 2014

Wie is de schuldige?

kaprui uit SVDHZ (maat 98) voor Jonas - 3 jaar
De vakantie was al een maand bezig (ja, halverwege zeg!!! ;) ) en ik had nog maar 1 ding kunnen maken als verjaardagscadeautje voor een 3-jarige en het begon echt heel hard te kriebelen.

Dus... mama wilde haar dochter een mooi kleedje bezorgen voor de 1e schooldag; haar 1e dag in de 3e kleuterklas.
Per toeval viel mijn oog op het patroontje van de Tinny Dress van Straight Grain en vrij snel wist ik welk stofje ik daarvoor ging gebruiken. Het stofje had ik op een stoffenspektakel gescoord en was eigenlijk bedoeld voor de jongste, maar vermits ik er 2m van had, was het ideaal om er een jurk met cirkelrok van de maken voor de oudste.

a-symmetrische kraag + tulpmouwtjes
Ik koos voor de a-symmetrische kraag en de tulpmouwtjes. Alles verliep redelijk vlotjes, behalve helemaal op 't laatst bij het omzomen even een vloekmomentje en achteraf gezien maakte ik een foutje met de rits (te kort afgeknipt) met alle gevolgen vandien...
5 seconden voor het einde... GRRRR


omzomen is niet mijn sterkste kant, maar deze keer goed gelukt



het zwierrokje heeft succes


ze is er superblij mee

Ze paste het en wilde het niet meer uitdoen. We moesten naar een feestje, dus ik vond het wel goed.
Na een paar uurtjes ravotten in de tuin kwam ze met dikke tranen naar binnen en mijn hart stond even stil...
 Ik vraag me af wie van ons 2 het erger vond dat het kleedje stuk was. Maar uiteindelijk bleek het toch meer mijn fout dan die van haar. Het is een wildebras, dat wel, maar als mama de rits te kort afknipt, is dit vragen om problemen... Dus, ik neem alle schuld op mij. Sorry lieve schat... mama zal het goed maken! Een nieuw kleedje? Een rokje? Nee nee, maar iets wat je binnenkort ook goed zal kunnen gebruiken :)
de scheur werd ondertussen hersteld, maar de schade blijft zichtbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten