maandag 27 augustus 2012

Eerste rokje

En toen kocht ik hals over kop een naaimachine... een goedkoop model, want ik wist natuurlijk niet of ik het een fijn tijdverdrijf vind...

Voor m'n verjaardag kreeg ik het boek van Mme Zsazsa 'Allemaal Rokjes' en een aankoopbon voor stofjes.
Maar ja, dan bleek dat ik nog wel wat spullen nodig had (stofschaar, kopspelden, patroonpapier, etc), maar eenmaal dat ik die in huis had, ben ik eraan begonnen: het allereerste rokje voor Sterre!

Ik koos als patroon het klokrokje: patroon overtekend, patroon op stof overgezet, stof geknipt en daar ging ik met m'n machine. Het voor- en achterpand aan elkaar naaien was een 'piece of cake'. Het moeilijkste was de tailleband maken. Ik vergiste me eerst van afmeting: het paste perfect aan Sterre buikje, maar het ging wat moeilijk over haar billetjes. De tweede poging was wel oké.

En toen maakte ik de fout om de tailleband achterstevoren op het rokje te naaien, waardoor de elastiek van 3cm er achteraf ook moeilijk in paste en het hele rokje nogal kort uitviel.
Maar al bij al ben ik super trots op het resultaat en ook Sterre was er tevreden mee!



1 opmerking: